Vontatási feladatokat ellátó ún. kis fűtőház közel 110 éve létesült Szentesen. A gőzmozdonyok üzemeltetése és javítása mellett nagy technikai fejlődést és változást eredményezetta motorizáció. Az új kihívásoknak folyamatosan megfelelt. A település vezetőinek előrelátását bizonyítja az a tény, amivel lehetőséget teremtettek egy motoros bázis megvalósításához, ezzel is elősegítve a gazdasági és politikai továbbfejlődést.
A Ganz gyártmányú könnyű motorvonatok üzembe állításuk idején európai színvonalúak voltak. A hamarosan beépítésre került Ganz-Jendrassik-féle dízelmotorral megfelelő személyvonati jármű szolgálta a mellékvonalak forgalmát több mint 50 éven keresztül. A személy- és a teherforgalom szétválasztása abban az időben nagyjelentőségű volt, ami a vasút akkori vezetőinek előrelátását tanúsítja. Országos szinten a motorvonati közlekedés aránya jelenleg nem éri el a nyugat-európai vasutak szintjét. Ez is bizonyítja, hogy ma is tanulhatunk a nagy elődöktől.
A Magyarországon elsőként megépített motorszín a korszerű járművek üzembeállításával szinte egyidőben teremtette meg a karbantartás feltételeit. Ez a motorszín hosszú időn keresztül mintát jelentett Európa számára. A külföldi vasutak szakértői idejártak tanulni. Szentes Vontatási Főnökség dolgozói a motorkocsik, motorvonatok üzemeltetésén és karbantartásán kívül a nagyobb teljesítményű dízelmozdonyok kiszolgálását is sikeresen megoldották és az egykori Motorgarázs ma is a MÁV Rt. gépészeti telephelyeinek gyöngyszeme!
Budapest, 1998. június hóJuhász Gyula, a MÁV Rt. gépészeti szakigazgatója
80 éves a szentesi motorgarázs. Szentesi Mozaik Archívum, 2008.11.07. - http://www.szentesinfo.hu/mozaik/2008/11/80.htm